מנכ"ל מרכנתיל: "לרשויות המקומיות תפקיד מרכזי בכלכלה הישראלית"

    עפר גדנקן No Comments on מנכ"ל מרכנתיל: "לרשויות המקומיות תפקיד מרכזי בכלכלה הישראלית"

    בתמונה- מימין: פרופ' אמיר ירון נגיד בנק ישראל, חייים ביבס ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי ושוקי בורשטיין מנכ"ל בנק מרכנתיל
    צילום: מורג ביטן

    ועידת השלטון המקומי צילום: מורג ביטן
    11:48
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on צפו: הכנסייה הגדולה של לב לאחים במעמד גדולי ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בנק מרכנתיל העניק חסות לוועידת השלטון המקומי לחדשנות MUNI EXPO אשר התקיימה במהלך יומיים באקספו ת"א, גני התערוכה. ועידת ה- MUNI-EXPO מהווה את גולת הכותרת של פעילות מרכז השלטון ובין הדוברים שהשתתפו בה, היו: ראש הממשלה נפתלי בנט, נשיא המדינה מר יצחק הרצוג, שרת הפנים הגב' איילת שקד כמו גם למעלה מ – 8,000 ראשי ערים, ראשי מועצות ומנהלי השלטון המקומי במטרה להצעיד את השלטון המקומי לעבר עתיד עם חדשנות טכנולוגית שתשפר את השירותים המוניציפליים.

    שוקי בורשטיין, מנכ"ל בנק מרכנתיל ציין בוועידת השלטון המקומי לחדשותMUNI-EXPO 2021  :  "לרשויות המקומיות תפקיד מרכזי בכלכלה הישראלית והן מהוות מנוע צמיחה משמעותי במשק".

    בורשטיין הוסיף עוד: "הוועידה הינה אירוע חשוב ומרכזי של השלטון המקומי המאגד יחד את הרשויות המקומיות, התאגידים העירוניים, ספקי הסקטור, נציגים של משרדי ממשלה ועוד. תפישה זו, הרואה את העולם המוניציפלי הרחב כמכלול אחד היא התפישה שמובילה אותנו במרכנתיל. אנו מאמינים שהרשויות המקומיות הן גורם מרכזי שמשפיע על מעגלים רחבים בפעילות הכלכלית במדינה, ובל נשכח כי הרשויות המקומיות הן הגורם הראשוני המשפיע על העסקים הפועלים ברשויות ועל איכות החיים של כל אזרח ותושב במדינת ישראל.

    במרכנתיל נותנים דגש מיוחד לקידום פעילותם של עסקים קטנים ובינוניים, גם במרכז הארץ, אך במיוחד בפריפריה ובמגזרים החרדי והערבי. החיבור אל מרכז השלטון המקומי ואל הרשויות המקומיות, אשר הן גורם מרכזי לפעילות התושבים ועסקים אלה, הוא חיבור טבעי עבורנו ואנו שמחים מאד על כך.

    לפני כשנתיים מרכנתיל מיזג לתוכו את מוניציפל בנק, המוכר יותר כבנק דקסיה ישראל, במטרה לשמש כבנק הבית של כלל הסקטור המוניציפלי. בימים אלו אנו משלימים את התהליך המורכב של הסבת המערכות והשלמת המיזוג התפעולי. אנו רואים כיצד החיבור בינינו לבין בנק דקסיה יוצר מכפיל כוח לטובת הרשויות המקומיות עצמן בראש ובראשונה, לטובת העסקים וספקי הרשויות ולטובת עובדיהן".

    בורשטיין התחייב ואמר כי: "מרכנתיל שמח על המיזוג בין הבנקים וברוח אירוע MUNI ECXPO המקדם את החדשנות והיוזמה ברשויות המקומיות, בנק מרכנתיל, כבנק הבית של הרשויות המקומיות, מתחייב לעמוד לצד הרשויות וכלל ספקי הסקטור ולתמוך בכל פעילות חדשנית ובכל פרויקט שיקדם את הרשויות המקומיות ומדינת ישראל בכללותה".

    ציון בקר, סמנכ"ל, ראש החטיבה לבנקאות מסחרית בבנק מרכנתיל ציין בפני משתתפי פאנל 'כיצד יכולות הרשויות בישראל להפוך ליזמיות כלכליות משמעותיות': "הגיעה העת שרשויות מקומיות יצעדו צעד נוסף ויעצימו את פעילותן כגוף עסקי-יזמי. רשות מקומית מחזיקה נכסים שניתן למנף למטרות עסקיות נוספות ובכך היא יכולה ליצור לעצמה מקורות הכנסה נוספים. דרוש שינוי תודעתי, להבין כי הכלכלה וקידום פרויקטים ברשות קודמים לתקציב מאוזן, וחשוב שתהיה ערנות לפוטנציאל. המטרה היא שגזבר הרשות יבין למשל כי פרויקט הקמת בית ספר אינו שלם אם נושא אנרגיה סולארית על גג המבנה לא נבחן. אנו בבנק מרכנתיל נשמח לסייע לכל רשות מקומית אשר תציג בפנינו פרויקטים שבבסיסם חיזוק הרשות המקומית ויצירת תשואה חיובית להשקעה".

     



    0 תגובות